تهدید-برای-بهشت-کیش

تهدیدی برای نام (( کیش بهشت خانواده ها))

سالهای متمادی یکی از جاذبه های گردشگری و برند های تبلیغاتی کیش، مسیر دوچرخه سواری آن بود و همه گردشگران به آرامش و تجربه لمس طبیعت بدون مزاحمت. دعوت می شدند.

مسیر ۴۰ کیلومتری دور جزیره همواره یکی از جذابیت های کیش بوده است .بسیاری از تصاویر تبلیغاتی کیش، خانواده ها را در حال دوچرخه سواری نشان می دهد. در متن های تبلیغاتی گفته می شد : دوچرخه سواری همیشه یک ورزش محبوب بوده که پرداختن به آن بسیار شورانگیز می باشد و برای تجدید روحیه، انتخابی مناسب به شمار می رود. دوچرخه سواری در کیش از جمله تفریحات پرطرفدار بوده که تا به امروز از جذابیت آن برای مسافرین تور کیش کم نشده بلکه روز به روز بر وسعت پیست آن افزوده شده است. این ورزش را افراد مختلف در هر رنج سنی می توانند انجام دهند.

دوچرخه سواری در دید جهانی راهی عالی برای فعال ماندن و کاهش اثر کربن است، دوچرخه سواری در حالی که به ترویج کیفیت هوا هم کمک می کند راهی عالی برای گردشگران در کشف مقصدی جدید می باشد. در ایران نیز جنبش های دوچرخه سواری چند سالی است که راه افتاده اند. هرچند برخی شهرها همچون یزد و بناب از قدیم به شهر دوچرخه ها شهرت داشتند، اما کیش برای خانواده بهشت دوچرخه سواری است و برندی خاص، اما این روزها دوچرخه سواران جرات ورود به پیست دوچرخه سواری را ندارند.

آیا این سرمایه و فرصت و برند گردشگری کیش حفظ می شود؟ بی تدبیری و منفعت طلبی افراد خاص که درمنافع بازار غیر رسمی موتور های برقی سهیم بود اند و جلوی اجرای قانون را می گیرند، این فرصت و برند را به یک تهدید تبدیل کرده است.

شنیده ها حاکی از آن است که برخی افراد تا ۳۰ موتور شارژی داشته و به صورت اجاره ساعتی و روزانه در اختیار مسافران قرار می دهند. جالب تر این که حتی در چند روز گذشته و بعد از آغاز شماره گذاری، بازار خرید و اجاره موتور داغ تر شده است. برخی بسته به توان خود ۳ تا ۴ موتور خریدهو به صورت ماهانه به اجاره دهندگان کرایه داده اند.

شماره گذاری نیز در عمل به سمتی پیش رفت که بر خلاف قوانین موجود به ورود موتورهای برقی وجهه ای قانونی داد.

افزایش نا امنی، سرقت، درگیری های و نزاع موتور سواران با گردشگران به وِیژه در اسکله تفریحی و پیرامون آن، مزاحمت ها و تصادفات چنان زیاد شده است که از جزیره خانواده و آرامش تا چند صباحی دیگر نه نام می ماند و نه نشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست